صهبای یقیین

جبهه مطالبه گران فضای مجازی انقلاب اسلامی

خواب گران.....

سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

جهان طبیعت و مادی که انسان ها در آن زندگی می کنند دارای دو جنبه است. جنبه ای اخباری دارد که خبر از هست هاست و از آن تعبیر به واقعیت ها می کنند، ولی جنبه ی مهمتری نیز در این عالم هستی وجود دارد که با رویکردی ارزشی، سخن از باید ها و نباید ها به میان می آورد و از آن تعبیر به حقیقت می کنند. اگر جامعه ی انسانی خصوصا جامعه اسلامی و شیعی بخواهد پیشرفت کند و حرکت سودمند داشته باشد باید به وضع موجود و واقعیت ها و هست ها اکتفا نکند و همیشه به دنبال رسیدن به بایدها وحقیقت ها باشد. یک انسان آگاه و بیدار همیشه به دنبال حقیقت است. آنچه باعث می شود میل به حق همیشه زنده بماند، مطالبه حق می باشد.

مطالبه گری امری است که با ماهیت انسانِ مسلمانِ شیعه آمیخته است و از اوصاف ذاتی اوست، وآنچنان اهمیت ویژه ای دارد که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) در این باره می فرمایند: "...جوان باید مطالبه کند."

اکنون که مطالبه گری یک تکلیف الهی است، بر ما جوان های شیعی ولایی فرض می باشد که صدای خود را با زبان کلمات و نوشته هایمان به گوش متصدیان امر برسانیم؛ همانطور که نسل قبل از ما با خون خود صدایشان را به جهانیان رساندند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ودیعه نهادند.

 اسلام آخرین دین الهی است که توسط پیام رسان وحی به جهانیان ابلاغ شده است و قرار است "لیظهره علی الدین کلّه" باشد، پس عقلاً باید احکام و قوانین آن همیشه در همین راستا باشد. لازم است بدانیم که احکام اسلام بر دو قسم هستند:

1-    احکام اولیه که حکم آن در صورتی قابل اجراست که با احکام دیگر تعارضی نداشته باشد.

2-    احکام ثانویه که حکم آن ها با احکام دیگر تعارض ندارد و اگر هم ظاهرا با حکم دیگر تعارض کند، همیشه مقدم است.

مثلا وجوب وضو که حکمی اولیه است زمانی قابل اجراست که با مسأله دیگر تعارض نداشته باشد. حال همین حکم وجوب وضو، اگر ضرر داشته باشد، قاعده ی لاضرر که از احکام ثانویه است مقدم بر وضو می شود و تا ضرر باشد، وضو از وجوب ساقط می شود.

یکی از احکام ثانویۀ بسیار مهمی که مورد پذیرش همه علمای اسلام قرار دارد، "قاعده نفی سبیل" است. خداوند در سوره نساء آیه 141می فرمایند: «ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا»؛ "لن" برای نفی ابد است و "سبیل"را نیز مفسران بزرگ، به معنای قانون می دانند. پس آیه شریفه می فرماید که خداوند هیچ قانونی را که باعث تسلط کافران برمسلمانان شود، تشریع نفرموده و اجازه آن را صادر نکرده است. پس هر قانون، قرارداد و یا قراری که باعث تسلط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامیِ کافران بر مسلمانان شود از لحاظ حکمِ وضعی، محکوم به بطلان است و از لحاظ حکم تکلیفی محکوم به حرمت است.

قاعده نفی سبیل از آن چنان اهمیت ویژه ای برخوردار است،که فقهای تاریخ شیعه از آن به عنوان شاه کلیدی در حل مسائل فردی و اجتماعی مسلمانان استفاده نموده اند. فتوای تحریم تنباکو از میرزای شیرازی، فتوای مبارزه با اشغال یمن و ایران صاحب جواهر و مبارزه با کاپیتولاسیون ازجانب امام خمینی (ره) از همین قاعده نشأت گرفته اند.

استقلال و امنیت یکی از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، که امروز جامعه ایران می بایست با حضور جاسوسکده های صهیونیستی از به مخاطره افتادن آن به شدت احساس نگرانی کند. خطر حضور شبکه های به اصطلاح اجتماعی در فضای مجازی که با مدیریت دولت های صهیونیستی و در راس آن ها رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل _که فرزندان همان نسلی هستند که خداوند تبارک و تعالی در وصفشان می فرمایند:«و ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ.....» 112آل عمران_ امروز به تهدیدی جدی برای استقلال و امنیت فرهنگی و سیاسی ما تبدیل گردیده است و به دنبال آن سلطه و سیطره دشمنان صهیونیستی را میسر می کند. این نجاست ها که در برخورد با دریا منبع پاکی را نیز به نجاست می کشانند، در فضای مجازی شلیک مستقیم خود را به جامعه ی اسلامی ایران، مدت هاست که شروع کرده اند.

وایبر، واتس اپ، تلگرام... که طبق اسناد متقن، جاسوسان بیست و چهار ساعت آنلاین و نمایندگان دشمنان صهیونیستی هستند، بسیار راحت تر از نرم افزارهای بومی_اسلامی در کشور مشغول به فعالیت می باشند.

شما مسئولین که با تسامح و مماشات از کنار این تهدید می گذرید، خود بیشتر از همه از ماهیت این نرم افزارهای صهیونیستی اطلاع دارید و می دانید از هر زاویه ای که بخواهیم به این نرم افزار های ضد اجتماعی بنگریم مصداق تسلط کافران به مسلمانان است.

مگر نه این است که این فضا ها کاربرمحور هستند و استفاده از آن، سود رسانی مستقیم به رژیم نامشروع صهیونیستی است؛ آیا این تسلط اقتصادی کافران را به همراه نخواهد داشت؟

اگر کمی با دقت به مسأله بنگریم دستان تسلط کفار بر مسلمین زیر سایه این نجس افزارهای صهیونیستی به خوبی نمایان است. مگر نه این است که از دوربین، میکروفن، پیامک ها، مخاطبین و...کاربران استفاده نامشروع می شود؟ مگر نه این است که اطلاعات کاربران را به فروش سازمان های جاسوسی می رسانند؛ آیا این مسأله باعث تسلط امنیتی و نظامی صهیونیست ها بر مسلمانان نمی شود؟

مسئولان دولتی؛ حداقل این انتظار می رود که به دستور فیلترینگ این نجس افزارهای صهیونیستی از جانب قوه قضاییه پایبند باشید.

در این میان عده ای از کاربران با این توجیه در این نرم افزارها صهیونیستی به فعالیت مشغولند که نجات عقیدتی انسانها واجب است؛ و بدین ترتیب برای فعالیت خود به دنبال رنگ و بوی شرعی هستند و چه بسا خود را مأجور و افسران جنگ نرم می دانند. اما غافل از آنکه حتی نفس حضور دراین نجس افزارها خود عملی مغایر با فتوای امام خامنه ای می باشد، و باید اذعان داشت که:

1-    درست است که مبارزه عقیدتی و کار فرهنگی واجب است، ولی چون فعالیت در زمین آنها باعث تقویت مالی، اطلاعاتی_امنیتی دشمن می شود، مصداق تسلط کفار بر مسلمین است و بنابر قاعده نفی سبیل کارحرامی خواهد بود؛ چون نفی سبیل از احکام ثانویه است و بر حکم وجوب فعالیت که از احکام اولیه است مقدم است.

2-    به فرض آن که قاعده نفی سبیل را کنار بگذاریم، چون این نرم افزارها صهیونیستی و ابزار دشمن هستند نمی توان بوسیله این نرم افزار کسب ثواب کرد؛ چرا که اولا مُبَعِد نمی تواند مقرِب باشد. این نرم افزارها صرف نظر از سود رسانی آن ها به دشمنان اسلام و مسلمین، به دلیل ماهیت صهیونیستی خود، مورد رضایت خداوند نیست و اصطلاحا مبعد است و نمی توان بوسیله چنین ابزاری به خداوند تقرب جست. درست مانند این است که کسی بخواهد با لباس غصبی نماز بخواند وبه بهشت برود! ثانیا در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند؛ که اگر هدف وسیله را توجیه می کرد جناب مسلم ابن عقیل می توانست در خانه ی هانی ناجوانمردانه ابن زیاد را به قتل برساند و فضای کوفه را به سود خود و امام حسین (علیه السلام) برگرداند ولی این کار را نکرد، چون هدف وسیله را توجیه نمی کند.

بعد از آنکه نگاه دینی به حضور نجس افزارهای صهیونیستی داشتیم، اگر از زاویه فرا دینی نیز به آن بنگریم خواهیم دید که اصولا مسئله جاسوسی در هر کشور و جامعه ای امری غیر قابل قبول و خلاف قانون و فطرت است، و همه کشور ها به شدت با آن برخورد می کنند. در قانون مجازات اسلامی ایران نیز از ماده ی 501 تا520 به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مساله جاسوسی و برخورد با آن پرداخته است. اما آنچه را شاهد بودیم آغوش باز مسئولین ما در پذیرش این نجس افزارها صهیونیستی می باشدکه عملکرد دولت قانون مدار، ذهن مخاطب را با چند سوال رو به رو می کند:

آیا در شهریور 93 نامه ای از ناحیه ی قوه قضائیه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم فیلترینگ نرم افزارهای واتس اپ، وایبر و تانگو نوشته نشد و ضرب الاجل یک ماهه تعیین نگشت؟

مسئولین دولت که در جایگاه الگوی اجرای قوانین برای مردم پذیرفته شده اند، با کدام مجوز قانونی و شرعی در این جاسوسکده های صهیونیستی مشغول به فعالیت هستند؟

چرا صدا و سیما، این دانشگاهی عمومی به بهانه های مختلف و با هزینه بیت المال مکرر به تبلیغ نجس افزارهای صهیونیستی مثل تلگرام و اینستاگرام می پردازد؟

این انتظار می رود که مسئولین به این نگاه سطحی و تسامح خود نسبت به ابزار جاسوسی دشمن پایان داده و هر کدام به نوبه ی خود دست جاسوسان صهیونیستی را قطع کرده و به وظیفه شرعی، عقلی و قانونی خود عمل نمایند؛ به طوری که به زودی شاهد فیلتر شدن این جاسوسکده های همیشه همراه و کوتاه شدن دست دشمنان صهیونیستی از فضای مجازی کشور باشیم.

 ای غنچه خوابیده چو نرگس نگران خیز

کاشانه ی ما رفت بتاراج غمان خیز

از ناله مرغ چمن از بانگ اذان خیز

از گرمی هنگامه آتش نفسان خیز

از خواب گران خواب گران خواب گران خیز

از خواب گران خیز...                                            و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

      

  • شهید ابراهیم هادی

نظرات  (۳)

سلام علیکم.
احسنتم. خدا قوت
سلام علیکم. مقالتون بسیار عالی بود.. به امید روزی که مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند.
طیب الله انفسکم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی